miercuri, 3 noiembrie 2010

Placute de frana - avantaje

Tehnologia bazata pe folosirea discurilor si placutelor de frana este net superioara ca si performante celei clasice, pe tambur. Oprirea autovehiculului este mult mai rapida, efectul de reducere a fortei de franare datorat supraincalzirii sistemului ("fading" in engleza) este mult mai redus, abilitatea placutelor de frana si a discurilor de a se usca in urma imersiunii este mult mai buna.



Sistemul de franare ce foloseste discuri si placute de frana nu prezinta efectul de "auto-servo" specific tamburului, forta de franare este intotdeauna liniara si proportionala cu presiunea facuta asupra pedalei de frana. Totusi, foarte multe de astfel de sisteme de franare beneficiaza de tehnologia "servo-frana" care mareste puterea de franare scazand efortul depus de sofer la apasarea pedalei de frana.

Foarte multe placute de frana obisnuite dezvolta vibratii in utilizare datorita formei imperfecte a suprafetei de contact cu discurile de frana. De aceea, moderne sunt taiate cu tehnologie laser, punandu-se accent pe reducerea suprafetei de contact a placutelor de frana cu discurile si marirea fermitatii contactului. Astfel de placute de frana garanteaza o oprire eficienta.



De asemenea unele placute de frana moderne sunt "calite" tot cu o tehnologie laser, eliminandu-se astfel necesitatea efectuarii catorva zeci sau chiar sute de kilometrii in care placutele de frana obisnuite necesitau o oarecare uzura pentru a da randament maxim.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu