vineri, 5 noiembrie 2010

Placute de frana: Ceramic versus metalic

Pentru foarte multi entuziasti ai sofatului, placutele de frana ceramice sunt o alternativa serioasa la obisnuitele placute de frana metalice, din materiale compozite (NAO).
Masinile cu gabarit mare, de genul autoutilitarelor sau SUV-urilor foarte mari, nu ar trebui sa sufere modificari referitoare la sistemul de franare standard deoarece placutele de frana ceramice nu pot suporta sarcina mare a vehiculului cuplata cu temperatura acestora in utilizare.
Placute de frana ceramice
In cazul masinilor normale echipate din fabrica cu placute de frana metalice (NAO), trecerea la un set de placute de frana ceramice se poate face fara probleme intrucat aceste vehicule au o sarcina totala mult mai redusa.
Placutele de frana metalice contin cupru sau otel precum si o serie de alti compusi care confera o eficienta foarte buna in disiparea caldurii ce apare la discului de frana. Partea rea in folosirea placutelor de frana metalice consta in faptul ca produc un zgomot destul de mare si contribuie la o uzura sporita a discului de frana.

Placutele de frana ceramice au aparut undeva la inceputul anilor 1990. Cuprul a inlocuit otelul in compusii ceramici, ducand astfel la un nou tip de placuta care a redus considerabil forta de frecare cu discul de frana eliminand totodata si scartaitul caracteristic placutelor de frana metalice, pe baza de otel.
Pe masura ce placutele de frana ceramice se uzeaza, ele product o cantitate considerabil mai mica de praf ce nu adera atat de usor pe jentile de aliaj. Drept rezultat, multi dintre soferi le considera a fi mult mai prietenoase cu mediul. In plus, ele au o durata de viata mult mai lunga decat cea a placutelor de frana metalice deoarece placutele de frana ceramice se uzeaza uniform.
Placute de frana ceramice

Muchiile unghiulare ale placutelor de frana ceramice cresc forta de apasare a etrierului pe discul de frana, reducand astfel orice fel de vibratie perceptibila. Sectiunile verticale, diagonale sau orizontale la nivelul placutelor de frana modifica vibratiile ce au loc, la o frecventa inalta imperceptibila auzului uman.
Testele de durabilitate au aratat ca placutele de frana ceramice au o durata de utilizare considerabil mai mare decat a rivalelelor, placutele de frana metalice (NAO).

Considerente financiare. Placutele de frana ceramice costa sensibil mai mult decat placutele de frana metalice conventionale dar uzura redusa, coroziunea zero si utilizarea silentioasa inclina balanta in favoarea lor. Ramane asadar, ca soferul sa compare placutele de frana metalice cu cele ceramice iar apoi sa decida care tip de placute de frana este cel mai potrivit pentru autoturismul sau, in functie de modul de conducere si necesitati.

3 comentarii:

  1. Pentru aceste placute ceramice trebuie înlocuite discurile ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Pentru oricare tip de plăcute este recomandata inlocuirea discurilor si invers, motivul este uzura uniforma, nu poti lua un cauciuc de un tip si altul de alt tip de ecemplu sau un adidaa la stangu si un nike la dreptu

    RăspundețiȘtergere
  3. Se pot pune placute ceramice pe discuri normale, si nu are nici o problema ca se useaza dupa disc, mare branza sau daca chiar ai prea multi bani poti sa schimbi si discurile ca na :) dar eu zic ca discurile nu sunt de unica folosinta ca chibiritele ;) mai sus scrie tiate detaliile si da mura in gura :))

    RăspundețiȘtergere